10694996_633862320063260_1292596259_nCoordonat fiind de cu totul şi cu totul de alte preocupări, experienţa din cadrul Reuniunii mi-a readus linştea uitată undeva în paginile trecutului. Biserica mi-a demonstrat încă o dată că este capabilă de lucruri măreţe, sprijinită fiind de-a pururui de Capul ei, Hristos.
Această eperienţă e imposibil de uitat, deoarece L-am simţit pe Hristos, ca fiind viu în mijlocul nostru. Am plecat spre casă puternic încărcat sprirtual şi ţin să mulţumesc pe această cale lui Dumnezeu şi tuturor celor care în numele Lui au purtat de grijă celor peste 3500 de suflete.

Bogdan Negrea, anul I, Facultatea de Teologie Cluj Napoca

Reuniunea tinerilor ortodocşi ne-a adus, acum pe finalul vacanţei, mai multă căldură şi lumină în suflete. În decursul acestor zile de tihnă sufletească, am avut prilejul să discutăm atât despre probleme de etică şi morală ce merită aprofundate, cât şi despre subiecte cât se poate de actuale şi concrete din viaţa noastră, reuşind să privim cu detaşare problemele cu care ne confruntăm zi de zi.
Într-o atmosferă evlavioasă, rugă-ciunea s-a împletit armonios cu ritmuri de muzică populară, religioasă şi uşoară, s-a întâlnit cu tradiţia ca sumă de valori în cadrul căreia ne naştem şi de la care plecăm, chiar şi atunci când inovăm.10705244_633862600063232_1350105014_n
Am avut un sentiment, profund şi minunat, că Dumnezeu a fost cu noi atât la catedrala episcopală, unde am ascultat cuvintele încurajatoare ale ierarhilor, la rugăciunea din faţa Catedralei, la procesiunea „Bucuria credinţei”, dar şi la concertele deosebite susţinute de Brio Sonores si Paula Seling.
A fost un prilej de întărire în credinţă şi de redescoperire a identităţii noastre naţionale.

Alina Muntean, clasa XII,
Centrul Catehetic „Protopop Martir Aurel Munteanu” Huedin

Zilele petrecute la Baia-Mare au avut o însemnătate duhovnicească deose-bită pentru toţi cei ce au participat la Reuniunea Naţională a Tinerilor Ortodocşi. În atmosfera unui extaz tineresc, în bucuria şi puritatea pricesnelor sau în sfinţenia rugăciunii, am cunoscut oameni care dialoghează cu Dumnezeu şi Il au aproape. A fost prilejul perfect să mai urcam o treapta în călatoria aceasta minunată în care ne invită Creatorul.
Ce mi s-a parut cu adevarat ziditor pentru personalităţile noastre fragile şi vulnerabile în contextul „agresiunii” spirituale, pe care tinerii, în genere, o întâmpină în prezent, a fost propunerea lansată de către Reuniune, spre a ne petrece timpul în puritatea şi simplitatea, pe care Dumnezeu le iubeşte atat de mult! Consider că, în acest sens, ni s-au oferit alternative extrem de frumoase, am învăţat să preţuim momentele de discuţie liberă şi spontană bazată pe teme religioase, să construim o legatură de ordin spiritual în comuniunea discreta a rugaciunii, rostite de aproape patru mii de oameni şi să transmitem învatatura ce a iradiat sublim în acele zile de fericire plenară.
Le mulţumim, astfel, organizatorilor, deoarece prin acest eveniment de o emoţionantă rezonanţă în ortodoxia româneasca, ne-au unit, ne-au predat lecţia prieteniei în Hristos şi ne-au îndreptat gândul spre Biserică. Dumnezeu să îi înzestreze cu înţelepciune şi pricepere şi de acum înainte!

Carla Costea, clasa XII,
Centrul Catehetic „Protopop Martir Aurel Munteanu” Huedin

Experienţa trăita recent la Baia Mare a proliferat în sufletul nostru de tineri creştini ortodocşi sâmburele de credinţă plantat cu atât de mult timp în urmă de către părinţii noştri şi de către parintele protopop Ciprian Taloş. Acest sâmbure care în contexul social actual este închis ermetic în sfera păcatului, prozaicului, nonvalorilor a avut posibilitatea în aceste zile de a încolţi într-un mod plăcut în faţa lui Dumnezeu.
Pentru mine zilele petrecute la Baia Mare se pot defini drept „un ocean de credinţă”, în care 3500 de suflete tinere au vrut sa-i slujască lui Dumnezeu, 3500 de suflete ce posedă aceleaşi idealuri şi acelaşi scop: mântuirea. 10714281_760978553960746_5576002279489880451_o
Experienţa trăită la Baia Mare a lăsat repercusiuni adânci în sufletele tuturor şi pentru aceasta mulţumirile noastre se revarsă asupra preoţilor care au împletit atât de iscusit tradiţia Maramureşului cu rugăciunea profund ziditoare, stârnind totodată intersul şi forţa noastră vitală prin concertele susţinute de către importante valori româneşti.

Cristina Gligan, clasa XII,
Centrul Catehetic „Protopop Martir Aurel Munteanu” Huedin
Participarea la Reuniunea Naţională a Tinerilor Ortodocşi de la Baia Mare a fost pentru mine o experienţă de neuitat, un adevărat prilej de a mă apropia de Dumnezeu şi totodată o şansă de a mă descoperi pe mine în relaţie cu alţi tineri străini de vârsta mea cu care am avut ocazia de a împărtăşi aceleaşi idei, gânduri, sentimente.
Încă de la îmbrăcarea tricoului albastru, specific reuniunii, o bucurie imensă m-a cuprins imediat. Eram mândră că-l port, căci mă evidenţiam într-un fel, mergand pe strada în faţa ochilor curioşi ai băimărenilor. Se ştia că particip şi eu la un astfel de proiect de o mare anvergură! Au fost trei zile pline. Rugăciunea, cuvintele pline de har ale preoţilor şi ale oficialităţilor, muzica clasică a unor cântăreţi de excepţie, procesiunea, precum şi entuziasmul atât de vizibil a tinerilor s-au împletit într-un mod sublim, creând în sufleul meu momente unice şi sensibile. Eram profund emoţionată de ceea ce mi se întâmpla.
M-aş bucura să particip şi anul viitor şi cred cu tărie că acest proiect nu îşi va opri curând desfăşurarea, va aduce o mulţime de beneficii şi v-a înflori credinţa în sufletul multor tineri.

Maria Bradu, clasa XII,
Centrul Catehetic „Protopop Martir Aurel Munteanu” Huedin

